fridalindgren

Berg 211

Publicerad 2009-11-30 20:41:19 i AlltMöjligt,

En positiv grej med håret i alla fall är att det ser ganska friskt och fräscht ut.

Bilder från Berg 211 i fredags:


Lite förkrök hemma hos mig


Sötiis
Det blir inte så mycket bilder, för det tar typ en timma för en bild att laddas upp xD!

















L)







Såå! Det fick bli sista bilden. På Anna när hon upptäckte att två liter vin var slut XD
Ville bara säga att alla var jättefina och jag hade skitkul! MÅSTE GÖRAS OM DROTTNING BLANKA!!!!!

FridaLindgren

BAJS!

Publicerad 2009-11-30 19:47:44 i AlltMöjligt,

Är skitförbannad nu! Idag skulle jag klippa mig. Kom dit typ 16.45 och fick vänta ganska länge. Sen tog dom inte betalt med kort så jag var tvungen att gå och fråga i nutiken bredvid om jag fick ta ut pengar. Det fick jag INTE! Sen ville frisören inte bleka mitt hår för det skulle typ slita och bla! Så då fick jag kolla på ett sånt där färgprov och jag hitta en fin blond färg jag ville ha. Sen gick hon in i ett annat rum och blanda till färgen så vette fan vad hno lagt i där (tänk om det bara var en vanlig för 50 kr man köper i affären som man gör hemma själv) XD Iaf, hon var JÄTTEhårdhänt så mitt hår dog. Hon sköljde ut det och jag tyckte det såg ganska mörkt ut, men tänkte att det bara var för att det fortfarande var blött. Så kom en annan kund in så bad hon mig att torka mitt egna hår med fönen :S VA FAN!? Det blev mörkt! Ingen jävla blond inte. Och så klippte hon jättemycket :( Så det blev värsta kort. Asså inte för att jag hatar det eller så, men bara grejen att: Jag fick mycket kortare än jag bad om. Jag fick mkt mörkare än jag bad om. Jag betalar 500 spenn för något jag kan göra hemma själv... och jag vet inte va det va för färg lixx Litade INTE på dom och ska ALDRIG gå dit igen. (eller imorgon och betala XD HAHA) Jaja, gjort är gjort. Det växer ut igen och jag kan bara färga om det ifall jag vill. Men blir så förbannad när man ska gå och fixa håret så är dom så  "okunniga" så det blir pinsamt XD!

Vart frisör i 25 år. PPPPFFFFFFF!!!! IN MY ******* ASS!!



Det är mörkare än va det ser ut på bilden. MEN SE HUR KORT DET ÄR!!!!! :'( Va fan har hon gjoooooort!! HAHAHHAHAHA I-LANDSPROBLEM ASSÅ!!!!

FridaLindgren

söndag*

Publicerad 2009-11-29 22:35:31 i AlltMöjligt,

Haft fullt upp i helgen och det känns inte som att jag har kunnat ta det lugnt förrän nu lite ikväll. Den här söndagen var väldigt mysig (gillar annars inte söndagar, brukar på ångest då) men den här helgen fick jag min ångest en stund på lördag morgon XD

I fredags var det riktigt kul på festen på Berg 211 men bilder kommer imorgon.
Nu hade jag tänkt gå och lägga mig och läsa, sen blir det skola imorgon (Y) Matteprov och allt -.-

FridaLindgren

torsdag*

Publicerad 2009-11-26 22:43:24 i AlltMöjligt,

Hellue allesammans!

Idag var det en jädra massa föreläsningar i skolan XD! Intressant, men man fick ont i rumpan och blev lite uttråkad och stängde öronen (Y) (jag kan faktiskt göra sånt! LOVAR!)
Efter skolan träffade jag Sara i Mölndal. Vi skulle egentligen köpa en liten present till min förra klassföreståndare för det var terträff idag med gamla klassen, meen sara hade då inga pengar så det sket sig! Sara i ett nötskal <3
Vi åkte hem till mig och jag började städa i mitt rum och sortera mina klädlådor (!) Behövdes kan jag säga.
Sen begav vi oss till min gamla skola och det var jättemysigt! Så kul att träffa alla gamla klasskompisar och Eva-Greta <3 Sen pratade var och en för sig om vart man gick och vilken linje. Jag kände helt klart dåå va, att min skola verkade bäst! Go drottning blanka! (fast vissa saker är minus, MEN nu ska vi inte vara negativa.) Idag på rasten köpte jag ett "linne" på Gina till festen imorgon. OCH tro inte nu alla att jag är en sån där som köper nya kläder till alla festet jag går på... jag hade faktiskt ett presentkrt som jag fick när jag fyllde år i.. håll i er nu... September. Och jag har kunnat hålla mig tills nu (Y) Olyckligtvis glömde jag det i skåpet i skolan så jag kunde varken visa det för mamma eller pröva det här hemma till kjolen jag tänkte ha! SKITSAMMA!
Lägger kanske upp bilder från imorgon på lördag :)
Ska klippa mig och färga håret på burgården på lördag också :D Kommer bli spännande. Jag är en villig försökskanin (Y)
Nu ska jag göra nummer2 och sen ska jag faktiskt kolla på New Moon! (jag är äckliig!)



FridaLindgren

onsdag*

Publicerad 2009-11-25 21:11:10 i AlltMöjligt,

Idag var det första dagen på temadagarna. Vi kollade på en bra film (Boys don't cry) den borde ni se! Efter det lyssnade vi på en föreläsning. Det var om Olof som var bög-transsexuell-pappa mm. Så han berättade hur det var att komma ut för föräldrarna osv. Det var riktigt bra faktiskt.
Nu sitter jag här i min säng och jag har faktiskt skaffat skype (A) Duktiga mig. Så nu kan jag också se älsklingen när jag pratar med honom!<3 Har egentligen inte så mycket mer att skriva om just nu, men tänkte i alla fall lägga upp bilder från Liseberg i lördags!




Haha, man kan inte tro att han är helt HELT svensk när man ser den här bilden xD <33








*där är jackan :D*


Suddig Älskling

Nu har jag inte så mycket mer att skriva om.. Fick nyss reda på att vi ska vaccinera oss mellan kl 4 och 8 på fredag så våra "festplaner" hemma hos mig går helt i kras typ xD Hur faan ska vi hinna hem, göra iordning oss och sen åka till gamlestan när festen börjar kl 7 och vi ska vaccinera oss till 8 xD! KRAS!
Hoppas det löser sig :O!

Skriver imorgon efter skolan!

FridaLindgren

Sjukling

Publicerad 2009-11-23 17:27:17 i AlltMöjligt,

Hejhej
Idag mår jag INTE bra! Mår förjävligt faktiskt. HAHA kan inte ens skriva normalt på datorn. Det började igår när jag var med Simons mamma i stallet. Då började jag hosta lite och sen när jag kom hem till Simon var jag lite varm och seg. Sen mot kvällen kände jag mig INTE bra. Idag har jag varit hemma från skolan. Det har varit skönt, men man vet ju ändå samtidigt att man missar så mycket. Imorgon är det prov och jag tvivlar på att jag kan gå till skolan imorgon.. att jag FÅR gå till skolan imorgon.

I fredags var vi hemma hos älsklingen och bara slappade. Kollade på Paranormal Avticity dock inte hela, men den var inte bra. Jag skulle ångra SÅ mycket om jag betalade för filmen på bio.
I lördags åkte jag till stan och träffa mamma. Vi köpte en jacka till mig (bild på den kommer nån dag, inte nu bara -.-) Mamma åkte hem och jag träffade Sara och hennes BOYFRIEEND :) Vi satt och pratae lite, sen skulle dom äta på restaurang. Åkte hem och sen kom älsklingen <3 Vi åkte iväg till Liseberg och gick runt och kollade lite. Jättemysigt. Simon vann en liten snögubbe till mig (A)

Denna helgen har ja faktiskt gått och lagt mig väldigt tidigt varje dag. Typ vir 10-11 tiden. Det har vart jätteskönt (A) En riktig slapphelg. Men nästa helg händer det lite mer! :D

Bilder från Liseberg kommer imorgon kanske ? Har inte kraft till att lägga upp dom nu XD

TYCK SYND OM MIIIIG!!!!


torsdag

Publicerad 2009-11-19 19:31:19 i AlltMöjligt,

Hellue, jag har varit lite dålig på att skriva. JAG VET! XD Anldeningen är väl att jag är lite lat. Nä, men jag är faktiskt jättetrött varje dag efter skolan. Det har blivit lite så nu för tiden.

Idag var det brandövning i skolan och det gick jättebra faktiskt (Y) Men det jävla tjutandet var inte roligt för mina öron. Sen var jag i sysalen nästan hela min håltimma och nu har jag ÄNTLIGEN klippt ut rutorna till lappkudden och sytt ihop 7 längder. Nu ska bara dom sys ihop också, och det ska bli jätterakt annars blir dt fel -.- Sen var det gympa. Vi gjorde kenisiska muren. kulkul! Efter det begav jag mig till kören. Var faktiskt riktigt kul. Det gick bra.
Och nu sitter jag här och lyssnar på NRJ. Hade inte tänkt skriva så mycket idag, men en liten snutt blir det.
Mammas pojkar ikväll! Ska bli bättre på att ta nya bilder och lägga upp på bloggen. Ska också göra om headern och designen på bloggen, så att jag har gjort den helt själv utan therese hjälp :D <3

Nästa vecka kommer bli en kul vecka i skolan i alla fall. På ons, tor och fre ska vi har temadagar. Vet inte riktigt vad det går ut på, men det bästa är att det avslutas med en fest i Berg 211. Ska bli riktigt kul! Så då ska vi gänget i klassen hem till mig först och göra iorning oss, sen beger vi oss dit :D Det konstiga är att de tre dagarna så har jag annorlunda schema än alla andra. Johanna och Therese har samma. Jesper, Anna och Mathilda har samma. Sen kommer lilla jag där med ett helt eget xD Så kommer vara lite ensam, men skit samma (Y) Det blir kul på festen i alla fall.
Mamma kommer inte vara hemma den helgen så då blir det en mammafri helg! SÅ skönt. Och då måste man uttnyttja det speciella tillfället ;)

Jaja, nu börjar jag få ont i nacken av att sitta såhär. Tänkte lägga mig och läsa lite (A) Marked är SÅ bra!
En liten bild på en glad Frida:



FridaLindgren

Skolan

Publicerad 2009-11-18 10:03:11 i AlltMöjligt,

Sitter i skolan nu och har trök :) Anna står här bredvid mig och väntar på en dator, men det är ingen som fattar vad det är hon vill!
Igår var jag hos älsklingen och jag red med simons mamma för första gången på väldigt länge. Det var riktigt kul och jag märker hur mycket jag saknat det. Vi skulle också kolla på Paranormal Activity, men jag hade laddat ner HELT fel och det var bara reklam typ.

Skriver ikväll!

FridaLindgren


Frida och Anka!

måndag 08.25

Publicerad 2009-11-16 08:30:40 i AlltMöjligt,

Sitter här vid datorn och kollar lite. Vet att jag egentligen inte hinner, men jag orkar inte göra i ordning mig. Vaknade för 25 minuter sen och jag har inte gjort nånting förutom gått på toa och släppt in katten xD Vi var tyvärr INTE lediga idag (hade hoppats på att det stod något sånt på schoolsoft) Orkar verkligen inte till skolan :O! Just det ja!
Simons familj ska till Sälen på sportlovet (ett tag kvar) och då ska jag också med :D Det kommer bli jag, simon, simons mamma, simons pappa, simons bror, simons brors tjej, simons bror, simons brors kompis! Seriöst. Jag drömde fan om att jag åkte skidor inatt. Men det kommer bli SÅ kul! Skriver lite mer om det ikväll.

Jaja, nu kan jag itne sitta här och lata mig. MÅSTE göra i ordning mig.
Jag har en ny idé till en klänning. Den kommer bli ful och jag kommer aldrig använda den, MEN då får jag använda min symaskin lite och det är så kul. Säger inget, men nu får se när jag är klar !!!

FridaLindgren

Myshelg

Publicerad 2009-11-15 23:51:16 i AlltMöjligt,

Tänkte bara sammanfatta kort vad jag gjort i helgen. Klockan är ganska mycket och jag vill krypa ner i min säng och läsa lite (A).

Igår åkte vi hem till Simon. Hans föräldrar hade bokat bowlingbanor i en timme så jag, Simon, helen (Simons mamma), Ola (Simons pappa), Viktor (simons bror), Elin (Viktors flickvän) och Odd (Simons andra bror) spelade bowling och det var jättemysigt. Sen gick jag o älsklingen till coop. Köpte lite godis och en liten blomma till Sions pappa XD (han vann) så det blev han glad över. Klockan 8 började Twilight så vi satt och kollade på den och jag dregglade lite (Y) Efter det gick vo och la oss och kollade på nån film som hette Tooth and Nail. Den var helt okej. Sen sov vi. Idag när jag vakna hade jag ångest. HATAR söndagar. Jag har ALLTID en sån ångest just på söndagar. Vet inte varför, men det känns inte bra bara xD Åkte till pappa på kvällen och nu sitter jag här i mitt rum hos mammi. Åt pepparkakor med mjölk och kollade nyss på Heartbreak Hotel.  SKITrolig!
Jesper den klanten har tappat bort MIN mössa som han LÅNADE av MIG! Glömde den på bussen det flanet xD HAHA! Det blir dyrt, Jesper! Very dyrt!

Jaja, nu ska jag inte skriva mer.
Ser fram mot ännu en vecka på Drottning Blanka!


Jag är smart.. när jag har på mig mina smartglasögon. Dom är SÅ bra om man vill klia sig i ögat (A)

FridaLindgren

Hemma hos Pappa

Publicerad 2009-11-15 20:45:04 i AlltMöjligt,

Är hemma hos pappa nu. Väntar på att han ska köra hem mig till mamma. Kom hit idag för att vara med Linn och hon har gått och lagt sig nu. Skriver nog nåt litet om helgen lite senare ikväll när jag kommer hem.  Mitt kortaste inlägg hitills!

Frida Lindgren

Lite om dagarna

Publicerad 2009-11-13 23:01:41 i AlltMöjligt,

I torsdags var jag i skolan som vanligt. Först sylektioner, håltimma.. Alla åkte hem så jag kände att det kunde jag också göra då. Kom hem, gjorde en hemgjord pizza XD, åkte till stan och kollade på en jacka, men hittade ingen jag ville ha och sen åkte jag tillbaka till skolan och hade gympa. Direkt efter skolan var det kördag. Hade inte sett fram emot det så mycket, men när jag väl var där var det skitkul och det gick jättebra, fast vi bara var tre stycken.

Idag har det vart skola, men bara två lektioner (A) Efter åkte jag hem, gymmade lite, somna som en stock i min säng. Sov enda tills älsklingen ringde på dörren kl 5, så jag sov i ca 4 timmar. SÅ skönt! Älskar att sova på dagarna. Nu är mamma och dansar :) så jag och älsklingen är ensamma en stund <3 Kände inte att jag var så skrivsugen just nu :P



Nepp, nu orkar jag inte skriva mer. Ska gå och mysa med min älskling. Men imorgon uppdaterar jag nog lite (A) Det är ju SÅ kul :O Ha det bra godnatt <3



Frida Lindgren

Bilder från Kabaré Lorensberg

Publicerad 2009-11-13 22:48:57 i AlltMöjligt,

Nu är det fredagskväll och jag hade ju lovat att lägga upp bilder från i onsdags. Då var vi på Park Lane och kollade på Kabaré Lorensberg. Lika bra som första gången XD
Träffade några från stylist 2; Anna och Emma. Anna var ju inte helt nykter om man säger så, men kul var det :D


Therese och Jesper. Therese åkte hem lite tidigare :/ Men hon skulle enda till Hålanda så förstår henne :) Jesper  stack vid 10-tiden och då hade vi sällskap på spårvagnen :)


Mathilda. Hon hade med sig sin jättegulliga och trevliga mamma också :)






Juanita


Anna och Emma.





Så nu räcker det med bilder. Skriver om vad jag har gjort idag i ett nytt inlägg (Y)

Frida Lindgren

Fredagsmys

Publicerad 2009-11-13 09:04:50 i AlltMöjligt,

Skrev inte igår för jag var så jävla trött! Jag har ju lovat att lägga upp bilder från Kabaré Lorensberg, så det gör ajg ikväll. Det var i alla fall samma show som jag sett innan, men ändå kul.
Just nu sitter jag i datasalen i skolan och trökar. Bara två lektioner idag; svenska och matte. Slutar kl 11. Då ska jag hem, träna lite, äta, duscha och sova. Sen lite senare kommer älsklingen hem till mig och då blir det fredagsmys. Så jag har hela min dag planerad (Y)

I helger har jag inget planerat i alla fall. Lite segt, men det blir nog bara en slapphelg. Jag och Simon ska till pappa nån dag i helgen och det kommer bli SÅ kul -.- Träffar min lillasyster i alla fall.

Nu har jag inte så mycket mer att skriva. Skriver ikväll och lägger ut bilder.

Frida Lindgren

I skolan

Publicerad 2009-11-11 11:43:56 i AlltMöjligt,

Just nu sitter vi här i datasalen och väntar på Anna-Anka. VI ÄR HUNGRIGA!
Ikväll blir det show på Kabaré Lorensberg. Så det blir spännande.
Idag har jag varit ganska seg. Det första vi gjorde i skolan var att kolla på film i engelska. Höll på att somna, men det var mysigt.

Jaja, har inget att skriva om egentligen. Kände bara att jag ville fylla ut dagen, för kommer förmodligen inte skriva ikväll. Tar bilder så dom får ni se imorgon (Y)

Ha det!

Frida Lindgren


Ska börja bli nyttig och börja träna!

Publicerad 2009-11-10 22:47:32 i AlltMöjligt,

Nu har jag bestämt mig på riktigt! Jag ska börja bli nyttigare (inte så mycket godis och socker) och brja träna lite smått. Eventuellt ska jag sluta med rökningen också, men just nu känner jag inte för det. Har faktiskt börjat trappa ner och med tiden så kommer jag nog sluta.
Idag var jag faktiskt och tränade på gården. Vi har ett litet gym här med två cyklar och lite andra träningssaker, men cykeln använder jag mest. Cyklade lite mer än 1,3 mil idag. Det känns i låren nu kan jag säga ;)
När jag kom hem åt jag fisksoppa (ganska nyttigt xD) och kollat på ugly betty och andra avenyn. Istället för de två kexchokladerna jag har i väskan tog jag några riskakor (A) jag ska klara av det här. Det är mest godiset jag vill sluta äta xD

Idag var det skola som vanligt :) Kul som vanligt också. Det enda jag "stör mig på" (där kom det, klassnötter!) är vår nya sylärare. Gillar verkligen inte henne, men man vänjer sig väl. Hon verkar kunna sin sak i alla fall och det är väl det viktigaste.
Efter skolan träffade jag älsklingen och vi gick tillsammans till Kungsmässan och kpte lite kläder till honom <3 Det blev ett par jeans, en t-shirt, ett linne och en jack/tröja. Allt detta för bara 450 kr. Det var inponerande. BARA reagrejer! Jag kan min grej va fan. HAHA! Åh, jeansen var riktigt sexiga ;)

Imorgno ska vi till Kabaré Lorensberg, på avenyn, igen och kolla på någon show med. Det blir nog roligare den här gngen eftersom jag känner alal bättre nu XD Förra gången var vi väl 5 stycken och jag kände typ 3 i min klass och ingen av dom var där. Men nu ska både Jesper och Therese komma också så det blir nog riktigt skojjigt. Så imorgon blir det inget tränande och inget skrivande heller för den delen. Kommer vara hemma vid 23 och då ska jag sova... direkt!

På torsdag ska jag och mamma till stan. Var ett tag sen jag träffade Sara så hon ska också följa med. Vi ska kolla på jacka till mig och Sara skulle kolla skor. Det kommer bli en sån här liknande jacka :


Kanske lite längre. Men får se. Den här finns i alla fall på H&M för 299 kr och det är inte alls farligt för en jacka :)

Jaja, nu ska jag sluta skriva! Fy på mig. Ska läsa lite engelskabok. Marked heter den. Än så länge är den bra, så kanske något ni borde låna eller "hyra" som Therese säger! Men jag uppdaterar på torsdag, och då kommer lite bilder från kabaré.

Ha en jättemysig natt och dröm jättemysiga drömmar.

Frida Lindgren

Sovadags

Publicerad 2009-11-09 23:20:37 i AlltMöjligt,



Åh, jag bara älskar min lille pluttkamera!

Nu har jag precis läst ut Katarina Von Bredows bok : Bara inte du. Den var helt okej (Y) Så nu ska jag börja läsa engelskaboken Marked. mathilda säger att den ska vara bra och hon har bra smak på böcker så får väl lite på det då. Kände bara att jag var tvungen att skriva igen. Jag har blivit en skrivnarkoman. Innan skrev jag skitmycket dagbok, men det är så jobbigt på nåt sätt, så det blev bara mindre och mindre. Ska försöka skriva igen, för är på min 3e och det är så kul att läsa det när man blir äldre. Kan inte riktigt jämföra det med att blogga för man kan itne skriva lika privat här som i en vanlig dagbok.
Det är stört. När jag kom hem idag från skolan kände jag mig jättetrött. Ville egentligen bara sova, men var faktiskt tvungen att plugga. Nu när jag väl SKA sova så vill jag vara vaken och göra massa andra saker. Som till exempel läsa, skriva blogg, kolla bilddagboken, rita lite kanske. Men så är det med mig. Ska alltid göra saker vid fel tidpunkt (Y) Hoppas jag drömmer något kul inatt! Shit vilka tankar jag har... Nä, nu måste jag sluta skriva innan jag skämmer ut mig här.

Godnatt allesammans och dröm så sött!

Frida Lindgren

Lördagsgodis

Publicerad 2009-11-09 20:26:53 i AlltMöjligt,

Nu tänkte jag berätta om vår lilla kväll i lördags. Det började bra, men slutade mindre bra ;)
Jag och Simon åkte till Jesper. Vid busshållplatsen mötte vi Jesper och sedan kom Anna. Vi gick till Hemköp och köpte pizza. Simon köpte en sån färdig maträtt xD
Vi började traska hem till Jesper. Där började vi plocka fram lite dricka och så vidare. Sjöng singstar och hade riktigt trevligt. Anna åkte till hennes pundarkompis! Så hon lämnade oss ensamma, men vi bestämde oss för att traska till Jespers pappa och hämta mer öl. Det var ingen kort bit direkt. Det var ungefär vid det tillfället som älsklingen blev på dåligt humör. En anledning var för att Jesper hade hällt öl i hans hår! Haha! men så kan det bli ibland.
Vi tog bussen hem till Jespers mamma och jag och Simon hämtade våra grejer, sen gick vi tillbaka till busshållplatsen. Jag var förbannad. På vägen hem hände följande saker: Jag kastade min mobil i marken så att mitt minneskort åkte ut, och det upptäckte jag inte förräns igår morse så det va ju super duper kul (Y) Sen skrek jag ganska högt åt busschauffören för han öppnade inte dörrjäveln. Det blev helt tyst på hela bussen! Jaja, ibland får man faktiskt vara på dåligt humör. Mitt humör ändrades inte förrän på söndagen. Då var jag inte arg utan deppig istället. men allt löste sig mellan mig och älsklingen och dagen slutade med en promenad till stoppet. Där bjöd älsklingen mig på godis och nu sitter jag här (Y)
Var inte världens lyckade helg, men förhoppningsvis ska jag, Jesper, Therese, Anna, Johanna och Mathilda nångång vara tillsammans hos Therese eller något och ha lite kulkul!

Bilder:















Jaa, då var det inga fler bilder. Det var en skitkul kväll som slutade mindre kul, men va ska man göra?:)

Nu kan jag inte skriva mer för jag ska tinga älsklingen och sen måste jag läsa engelskaboken. Ha det bäst! Skriver imorgon om dagen.

Frida Lindgren

Äntligen

Publicerad 2009-11-09 20:07:10 i AlltMöjligt,

Äntligen är jag klar med de skolarbeten jag låg efter med. Två engelska och ett svenska.
Idag har det varit soft i skolan. Typ kul att träffa alla klasskompisar igen efter en LÅÅÅNG helg (A). Nä, men det är bra att man trivs i alla fall. Ska snart lägga upp bilder från i lördags. Jag har dock inte så många, men jag hoppas att jesper lägger ut dom bilderna han har på sin blogg snart. Kolla : www.jeppeboi.blogg.se
Kolla jag gör reklam och allt! Annars har det inte hänt något speciellt idag. Jag, Anna och Jesper har haft våra Nerd-glasögon på oss (Y). Skitcoolt! Haha! Nä, har inget mer intressant att skriva så det blir bilder från helgen istället.


Ursäkta suddig bild.

Frida Lindgren

20 min till bussen

Publicerad 2009-11-09 09:12:47 i AlltMöjligt,

Nu sitter jag här ensam i älsklingens rum. Hans mor är hemma så jag är inte HELT ensam, men ändå ^^ Bussen går om 20 minuter och jag är typ helt färdig.
Igår var det ju fars dag och då var vi hemma hos f och f (farmor och farfar). God mat, efterrätt. Ja, hela köret (Y)
Tyckte dock synd om farmor för hon var uppe och sprang hela tiden och fick nästan ingen tid till att äta. Men det känns som att hon tycker det är kul...

ÅÅh, nu är det början på en ny skolvecka. Va tycker man om det? Riktigt kul, men just nu ligger jag efter med 2 engelskauppgifter och en svenska, men dom går snabbt att göra. Det är bara stressigt att VETA att man ligger efter med dom. Det blev ju inte bättre heller när engelskaläraren skrev en kommentar i schooklsoft : Om du kommer efter med för många uppgifter så riskerar du IG i kursen :O! Så nu jävlar!

Ikväll kommer bilder från i lördags. Och då kommer lite rikitga inlägg. Inte bara sådana här pluttisar!
Ha det gött!

Frida Lindgren

Fars dag

Publicerad 2009-11-08 14:33:22 i AlltMöjligt,

Just nu är jag hemma hos älsklingen :) Jag orkar inte skriva idag om kvällen igår, men skriver förmodligen imorgon efter skolan. Det blev inte riktigt som man tänkt sig och idag har jag värsta deppdagen :/ Bilder kommer imorgon också (Y)

Om en timma går bussen till farmor o farfar. Fars dag middag där. Efter så åker jag och Simon tillbaka hit hem. Så det blir skönt i alla fall. Kan inte sova ensam inatt. Har en sån dag idag ^^ 

Så nu ska jag sluta skriva. Ha det bra så länge!

Frida Lindgren

Fredag kväll

Publicerad 2009-11-06 23:54:03 i AlltMöjligt,

Idag har det inte blivit så mycket skriverier. Det har inte hänt så mycket idag. Vi slutade vid 11. Jag, Jesper och Anna åkte till stan och kollade lite. Vi köpte också 4 kokosbollar! HAHA (internskämt!)
Nu är jag hemma hos älsklingen och imorgon ska vi hem till Jesper och Anna. Spela Buzz, laga tacos och ha lite skoj ;) Skriver på söndag förmodligen.

Frida Lindgren

Buss om 6 min

Publicerad 2009-11-06 07:54:52 i AlltMöjligt,

Sitter hemma hos SImon nu vid hans dator. Ville bara skriva innan jag går.
Efter skolan ska jag och Anna åka till stan, sen ska vi åka hem till mig och sjuka mamma och hämta kläder. Efter det blir det freeport och sen ska jag hem till Simon så har hela dagen planerad (Y) skriver ikväll!

Frida Lindgren

Kan inte sluta.

Publicerad 2009-11-05 14:37:36 i AlltMöjligt,

Haha, sitter fortfarande här i skolan och jag kan verkligen inte sluta skriva, men nu har jag lite bilder också att lägga upp. Bland annat på min baby-kollektion. Helt klar uppe på en plansh.


Är inte helt nöjd med planshen och så, men kläderna är jag meganöjd med! :)




Mathildas babykläder




Anka, jag och Jesper är så vackra.

Men nu måste jag kila. har brottom till gympan. Skriver KANSKE KANSKE ikväll!

Kommentera biatches!

Frida Lindgren

New Moon!

Publicerad 2009-11-05 13:50:40 i AlltMöjligt,


LÄNGTAAR! Det braiga är att jag inte kommer ihåg vad som hände i boken, så det blir som en helt ny film för mig!

Jag blir helt besatt av att skriva. Nej nu får jag inte skriva mer på hela dagen!!

Frida Lindgren

I skolan

Publicerad 2009-11-05 13:15:42 i AlltMöjligt,

Just nu sitter jag här i skola. Vi har haft rast från 11 och gympan börjar kl 3 så LÅNGRAST!
Det var marknad idag i Kungsbacka så vi gick och kollade lite där. Köpte en polkagris till både mig och mamma(A) Sen köpte jag också en ram till fars dag presenten. Haha ett kort på mig (Y) Då blir han väldigt glad.
Gick till Kungsmässan och kollade i Tele affären, sen ringde Anna så vi gick tillbaka till skolan och nu sitter vi här. Intressant!


Bilden från i somras på Gotland. Kände att jag var tvungen att lägga in en bild! (Y)

Frida Lindgren

Babykollektionen

Publicerad 2009-11-04 23:16:04 i Mode-design,

Så nu snodde jag en bild från Therese blogg på babykläderna. Man ser dock inte så bra, men ska ta med mig kameran till skolan imorgon och ta egna bilder.



Fy fan va vacker jag är xD I alla fall, det är min åt vänster och Therese åt höger. Ska ta bättre bild som sagt.

Nu ska jag faktiskt nana! Jag har haft 18 besökare idag :D. Hahha, det mesta jag har haft. Men det känns liksom att man måste ha något speciellt att skriva om, om man vill att folk ska märka ens blogg. Till exempel : gravid vid 15 års ålder, videblogg och låter som "jag vet inte vad" mm. Fattar ni? Men det kanske blir bättre sen när man kommer igång lite. Och tror att bloggen kommer bli mer intressant när vi har sytt lite fler kläder och så i skolan. Sånt är ändå kul att kolla på/läsa om. Tycker jag i alla fall. Härnäst som "sy-projekt" här på bloggen, kommer det bli lappkudde och midjekjol tror jag. Håll utkik om ni vill se resultatet ;) (reklam-frida kom fram lite).

Som sagt imorgon ska jag till Älsklingen och han sa en ganska kul grej nyy: att han skulle börja blogga. Höll på att kissa på mig! jaja, ska i alla fall hjälpa honom med det imorgon. Älskar dig ändå Pluttis <3

Blev väldigt skrivsugen nu, men så kul ska vi inte ha det. Nu är klockan kvart över 11 och jag måste verkligen sova annars kommer jag inte kunna gå upp imorgon bitti. Godnatt och sov så gott allihopa (18 st xD).

Frida Lindgren

Klar med Baby-kollektionen

Publicerad 2009-11-04 20:40:30 i AlltMöjligt,

Idag i skolan blev vi klara med baby-kollektionen. Gjorde som ett kollage och satte upp kläderna på den. Så nu hänger den där i klassrummet. Det känns skönt att vara klar nu. Har tyvärr inga bilder, det är Therese som har dom ;) Vi har haft kul som vanligt i skolan. Det är stört, men jag längtar till skolan på morgonen. Visst tycker jag det är skönt att vara hemma nu, men när man vaknar på morgonen så vill man bara komma till skolan och träffa alla nötter.

Just nu sitter jag här och lyssnar på Lars Winnerbäcks Elegi! Bra låt. Särjer lite eftersom våra planer för helgen blev crashade. Vi skulle vara ett gäng hos Jesper, men fick reda på att Therese inte kan och då kommer inte Johanna heller och då kommer förmodligen inte Mathilda heller för annars får hon åka hem ensam. På rasten idag stack vi till fyren och låna böcker, sen gick vi till kungsmässan och jag köpte nytt brunpuder på H&M:


haha ser till och med fingeravtrycket :O Är nöjd med min kamera (A)

Har börjat lite med photoshop nu. Laddade ner det igår och tänkte visa min första bild jag gjorde om typ :D


Kanske inte JÄTTEproffsigt xD men en bra början  tycker jag (A)

Jaja, nu ska jag inte tråka ut er med sånt här skit.

Imorgon så är det skola igen, håltimma i 4 timmar. Tänkte passa på att köpa en ram till mitt skolfoto. Tänkte att pappa skulle få en bild på MIG som fars dag present xD Haha, faktiskt inte min idé men hoppas han blir nöjd med snygga mig (Y)
Efter skolan imorgon ska jag till älsklingen så vet inte om det blir så mycket skriverier där, men vi får se.
Ha det bäst!

Frida Lindgren

2012

Publicerad 2009-11-03 19:59:51 i AlltMöjligt,

HAHA! Jag har fått värsta ångesten typ. Det sägs ju att jorden typ går under den 21 december 2012. Kommer inte kunna vara lugn förrän dagen efter!

Nu har jag i alla fall laddat ner photoshop så ska försöka lära mig det och sen ska jag lära mig att göra om min blogg. Det är snälla Therese som har fixat min blogg nu :) www. thereseszanto.blogg.se om någon vill se hennes fina blogg :)

Jaja, nu ska jag i alla fall inte skriva mer ikväll. Ugly Betty om 5 min!


Jag, Therese och Jesper är glada! VARJE DAG!

Tisdag

Publicerad 2009-11-03 18:25:35 i AlltMöjligt,

När jag kom hem i söndags från lanet sov jag verkligen hela dagen. Vaknade 18.30 och kl 20 somnade jag om och sov hela natten. Så igår var jag väldigt trött i skolan, men om man är trött blir man skrattig!
På lunchen åt vi på Marios pizzeria och vi hade lite matkrig ^^. Nä, men var bara allmänt glad igår, fast när jag kom hem somnade jag nästan direkt.

Idag hade vi ingen samhäll på morgonen så vi hade håltimma i 3 timmar (de som inte har språk hade håltimma i typ 5 timmar) Jag, Jesper och Mathila åkte till stan och köpte ciggis. Senstack Mathilda hem och jag och Jesper fortsatte tillbaka till skolan. Skulle ha tyska. Fick skitdåligt på provet -.- Jaja, VG- blev det i alla fall, men förtjänade det inte!

Nu är jag hemma och jag ska nog ta bort mina filmer från youtube, för jag har fått så mycket skit för de filmerna! Bara kolla kommentarerna! Men eftersom alla tar åt sig och tycker jag gör helt fel, så kanske det är så.. Att jag gör helt fel? :S
Vad vet jag? Så de filmerna åker nog bort :/
Ikväll kommer Ugly Betty, Desperate Housewifes och Andra Avenyn så det blir av att kolla på det!

Kanske skriver imorgon. Får se ifall något speciellt händer då.

Den 27 november ska skolan ha fest i Berg 211. Det kommer bli riktigt kul. Och på lördag är det degkrök hos Jesper. Bilder kommer!

05,30 söndag

Publicerad 2009-11-01 05:39:55 i AlltMöjligt,

Nu sitter jag och Jesper här och inte gör så mycket. Vi har gjort en film och så har vi medverkat i en film (Y)

http://www.youtube.com/watch?v=Lgss5XtFiiI

Den är seriöst BÄST! Har inte tagit så mycket bilder faktiskt. Det har mest blivit videoklipp . Hela dagen har typ gått åt till att fixa filmen och så. Therese förtjänst! <3

Sitter här och väntar på att de ska ropa upp vilka som vann någon filmtävling som jag, Therese och Jesper hjälpte till med. Jesper filmade och Therese blotta sin rygg och jag sträckte fram min hand. Svårt att förstå kanske, men det är inte meningen heller! :)

Inget mer bloggande det här lanet i alla fall. Förhoppningsvis ligger jag och sover i min säng om typ 5-6 timmar<3

Frida Lindgren (och Jesper bredvid mig)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela