fridalindgren

Byta projektarbete nu?

Publicerad 2011-11-17 17:58:00 i Kläder/mode,

Idag har jag funderat mycket på ifall jag ska ändra mitt projektarbete.

Min plan var att designa om jeansshorts. Men den idén känns riktigt jävla tråkigt just nu. Kände mer för att sticka något. Mamma är ganska awesome på att sticka så hon kan ju hjälpa mig med det. Sen kom Therese med en riktigt bra idé om att jag kunde sticka en onepiece.

Men jag har några problem. För det första är det svårt att få till ett bra mönster genom att sticka. Jag kan sticka, men är inte så epic att jag vet hur man gör ett mönster xD. För det andra är det ganska sent att byta projektarbete nu. Men min ursprungliga idé känns helt uteslutande nu, så jag vette fan vad jag ska ta mig till.

Tänkte också ifall jag kanske kunde sy ett par onepiece. Det är inte så svårt. Sy kan jag ju och fixa med mönster är inte helt omöjligt. Men det var lite det som var grejen att jag gärna ville sticka för det kan jag liksom göra överallt; Hemma, i skolan, hos Simon, hos någon kompis. Ah ni fattar. Men om jag ska sy måste jag göra det hemma eller i skolan och just hemma har jag ganska lätt för att göra andra saker. Som till exempel spela... Det är därför jag alltid gör saker i sista sekund. Men sticka kan man liksom göra överallt och närsomhelst.

Får fundera på detta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela