fridalindgren

Klänning nr.1

Publicerad 2011-03-02 20:14:58 i Mode-design,

Här har vi bilderna. Klänningen är absolut inte klar. Ska sy på dragkedja och sy ihop den där bak.
Jag ska ha små "klockärmar" på den. Och det är fållar och stickningar kvar. Men förhoppningsvis
blir jag klar nästa vecka. Den var lite för stor. Där bak var det ca 3 cm större, där dragkedjan ska sitta.
Plus att ärmhålen kändes riktigt små... Det som jag är nöjd med än så länge är fallet på kjolen.
Jag tyckte att jag såg ut som en bondeflicka från medeltiden. Kankse inte riktigt det jag hade tänkt mig,
men med lite detaljer blir den nog finare. Det gäller att offra sig lite, och inte bara sy det man tycker är snyggt,
när man vill ha megabetyg i ämnet ;)

Säg till om ni vill att jag ska skriva själva arbetsgången också.
Skriver det bara om det är någon som vill veta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela