fridalindgren

Är det verkligen jag som skapat detta?

Publicerad 2011-01-16 04:14:31 i Mode-design,

Tänkte faktiskt visa bilder på saker jag har sytt/gjort i skolan och bilder jag målat i skolan.
Tänkte det skulle vara kul för folk att se.


Detta var då den klänningen jag sydde hemma till förra nyår. Den är inte super-B men hade inget mönster utan improviserade lite. (Mitt ansikte är inte intressant att kolla på, nej.)


Baby-kollektionen vi sydde i början av 1an. Klänning, byxor och pannband.


Den "snäva" kjolen vi sydde i 1an. Hade lite fantasi-torka där,
så det blev en enkel svart med ett fult band i midjan (Y)

Lapp-kudde. Samma där; 1an och fantasi-torka.
Skulle göra en rosa för mina väggar i rummet är rosa.
Men egentligen skulle jag ha velat göra en brun typ....


En ful jävla jeansficka.. 1an. Blev riktigt misslyckad enligt mig.
Sånt där är jag faktiskt inte bra på helt enkelt :)


Haha, vi skulle göra en nåldyna i 1an.
Detta är då Torkel. Säg hej till Torkel nu!



Skjortan jag redan visat.
Gjorde vi nu på höst-terminen och
det är det enda vi hunnit med än så länge.
(Åt vänster) Topp (inte nöjd nånstans, men va tvungen att ha den för annars skulle jag ha min röda blus till och då skulle jag sett ut som danmarks flagga typ) Helcirkel-kjol i spetstyg.


Här är den röda blusen.
Att jag gjorde den armlös var för att vi var tvungna till det.
Att jag gjorde den röd. Fråga inte mig ;)


Skulle göra en huvudbonad. Valde att göra en ful hatt. Notera att jag gjort stickningar runt hela hatten med 0.5 cm mellanrum. Riktigt jobbigt. Den tog så lång tid att jag inte hann med väskan, så den blev misslyckad och inte alls som jag ville ha den.


Är egentligen inte duktig på att rita, men denna blev jag riktigt nöjd med.


Är riktigt nöjd med detta D. Lärde oss denna skrift (kalegrafi tror jag att den heter) och jag lyckades göra ett skitsnyggt D.. Va bara tvungen att fånga ögonblicket och så vidare.

Jaa, det var typ det. Ska uppdatera med fler saker.
Kan lägga upp skisser på de 2 klänningar jag ska göra nu till våren.
Det kommer bli riktigt kul faktiskt!


Kommentarer

Postat av: Anton Svensson

Publicerad 2011-01-16 11:00:41

En blogg om mode , träning och min vardag kika in ! http://mrcarlanton.blogg.se

Postat av: hermy

Publicerad 2011-01-16 12:02:40

sv: dagens blogg är uppe kolla ifall det blev du:)

men annars allt bra?

Postat av: zeinabjawad

Publicerad 2011-01-16 16:27:50

Fin blogg verkligen♥

Vad har du gjort idag då :)

Postat av: s a n d r a

Publicerad 2011-01-16 21:12:29

fan vad duktig du är :) jättefina kläder ju!

Postat av: Secret Fashion Project

Publicerad 2011-01-16 21:38:22

Bilden så jättecool ut :) Och du syr fina grejer tycker jag=)

Sv: Ah det känns mkt smartare att sätta egna priser på så sätt kan man ju sätta bättre priser som passar alla :)

Postat av: karin

Publicerad 2011-01-16 21:40:33

nu har random.org valt ut 5 finalister i veckans blogg, kika in om du blev en av dem! kram!

Postat av: Secret Fashion Project

Publicerad 2011-01-16 22:03:24

Sv: Tack det hoppas jag med=) Jag är riktigt excited (kommer inte på det svenska ordet :P) över detta:)

Postat av: bellezzan

Publicerad 2011-02-27 19:04:47

awesome klänning!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela