fridalindgren

Januari-kalender

Publicerad 2011-01-10 05:34:30 i Dagens,

Hade tänkt börja med en januari-kalender. Har gjort frågor till varje dag i januari och dessa blir ett inlägg. Äsch, vi förstår nog.
MITT MODE/MIN STIL

Om jag börjar såhär. Jag har haft ganska många olika stilar, eller jag är mer den som har VELAT ha olika stilar men som inte har lyckats helt fullt ut.

I början av högstadiet var jag en såkallad "emo". Jag fick inte färga håret svart dock och jag gillade inte att sminka mig med överdrivet mycket kajal, så det var kläderna och musiken som gjorde det mesta. Jag hade rutiga byxor, bara svarta kläder, hängslen you name it.

Det var i 9an som jag blev ganska ointressant med mina kläder. Hade inte det som var "inne", men var inte heller "emo" längre.

Det är faktiskt nu i gymnasiet som jag har börjat tänka ganska mycket på vad jag klär mig i. Försöker följa "modet" men som sagt så lyckas jag inte helt. Men jag är nöjd med det jag har.
Det roliga är att jag faktiskt ibland kan sitta och lyssna på Marilyn Manson, System Of A Down, Papa Roach, Nirvana mm. och längta tillbaka till den tiden jag klädde mig med rutiga byxor. Inte för att jag skulle vilja ha det nu, men då hade jag en stil. Just nu strävar jag efter vad som är "inne", vad alla andra har på sig. Det är inte kul. Man vill sticka ut. Eller JAG vill sticka ut. Men återigen lyckas jag inte riktigt med det.

Om jag skulle få välja vilken stil som helst, skulle jag vilja klä mig som... svårt att förklara och jag vill inte låta fördomsfull när jag säger vegan, vegeterian, festival-människa. Kanske som en aktivist. Militärgrönt och lite punkigt. Det hade varit något, men jag är alldeles för feg. Någon dag kanske jag inser att det bästa för mig skulle vara att klä mig just så, men det har jag inte insett än.

Just nu letar jag som en galning efter en bild på den stilen jag är ute efter, men jag hittar det inte. Vet inte vad jag ska kalla det, men det finns i mitt huvud och kommer fram när det vill :)

En sak vet jag i alla fall och det är att om jag bodde i japan skulle jag nog klä mig såhär:


Harajuku eller något heter det och det skulle vara riktigt kul att klä sig såhär varje dag!

Nu har jag skrivit sjukt mycket om detta, så hade tänkt avsluta.
Blev kanske inte så mycket om just min stil jag har nu, men ändå.

Imorgon blir det frågan MINA SYSKON

Håll utkik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela