fridalindgren

tisdag 15/12

Publicerad 2009-12-15 22:39:16 i Dagens,

Nu är det typ 9 dagar kvar till julafton och jag har inte köpt en enda julklapp! Men jag har faktiskt tänkt igenom saker och ting så nu har jag en list på vilka jag ska köpa julklapp till och vad:
  • Mamma; EMD julskivan och fotkräm
  • Robin (bror); Kallingar och typ att jag städar hans lägenhet 4 ggr! (han har en snäll syster!)
  • Simon; kan jag inte skriva här med risk att han läser bloggen. MEN JAG HAR EN TANKE ;)
  • Pappa och Annette; inget stort det här året. Brukar alltid köpa dom en varsin julklapp, men jag har inga pengar så tyvärr. mohaha. Tänkte något skojjsigt från Lagerhaus eller så.
  • Linn (syster); hon vill ha en massa saker, peruker, prinsessklänningar, tingeling-skor, klackskor (hehe). Ska ringa pappa i veckan och fråga!
  • Simons föräldrar; Ska försöka hitta något kul som det står "Världens bästa svärföräldrar"på, men det verkar svårt så hade kasnke tänkt mig två muggar och sen att jag köper porslinsfärg och skriver själv. Men då blir det typ att dom fåpr bättre julklappar än vad mina egan föräldrar får. HAHA!
  • Sara; INGEN ANING!! Och kommer inte skirva några tankar här heller för deet finns risk att hon också läser detta.
  • Julklappslek i skolan; Något roligt och påhittigt för 30 kr. HEHE!
  • Julklappslek hos Simon; Något roligt och påhittigt från Lagerhaus (Y)

Idag var det julmat i skolan. Man fick verkligen julkänsla, men jag har smakat bättre julskinka! Skulle egentligen ha gått till kungsmässan idag och köpt julklapp till julklsppsleken i skolan, men vi satte oss och spelade CS istället. Var ett tag sen och det är så roligt att köra mot alla pojkar i skolan!

Igår läste jag äntligen ut Marked så jag fick låna 2an (Sveket) av Mathilda, men den här var på svenska. Så när jag kom hem la jag mig i sängen och läste (just det ja! idag tog det exakt 23 min från tåget att åka från kungsbacka till mölndal, för mig att ta bussen hem till mig och sen gå till lägenheten! Det är rekord, jag lovar. Det brukar ta 40 min :O) I alla fall. Jag läste sen slumra jag till lite och sen åt jag med mamma.

Vi bestämde oss för att göra knäck idag och mamma hade fått ett resept av en kompis där man skulle ha krossad turkisk peppar istället för mandel i :S Så vi prövade det och det var riktigt gott. Kände inte SÅN stor skillnad, men ändå. Så nu känner jag mig helt uppsvälld av all knäck. Mådde till och med lite illa förut!

Igår somnade jag som sagt ganska sent så tänkte vara lite duktigare idag. Ska bara in i badrummet och borsta tänderna och kissa. Klä på mig myskläderna, krypa ner i sängen och läsa. SEN sova! Får se när det blir.

Det blev ett ganska långt inlägg idag, men jag var på bra humör + att jag ska till Simon imorgon och rida med hans mamma så då blir det nog inte så mycket skrivande ;) Ska i alla fall försöka klämma in något litet.

REKORD LÄSARE IDAG! Än så länge 27. Vet att det inte är SÅ mycket, men man blir ändå glad. I början brukade det bara vara 1 och då var det ju jag själv. HEHE!

INGEN BILD IDAG! Orkar inte med det.

FridaLindgren

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela