fridalindgren

Borde sova

Publicerad 2009-12-28 01:13:11 i AlltMöjligt,

Nu har jag kollar igenom alla inlägg på bloglovin (Y) Kul att se vad alla har gjort osv.

Jag fick en idé att jag skulle radera alla mina bilder från min kamera (dom ligger redan i datorn) för varje gång jag ska lägga in bilder från kameran segar datorn jättemycket på grund av alla 600 bilder jag hade :O Det är sjukt!
Och nu när jag väl ska radera dom så går det segt det också.

Tänkte att det kanske är kul för folk att veta vilken dator jag sitter och bloggar med hela tiden och det är en seg liten bärbar Asus. Egentligen Linux, men min bror bytte till windows XP och det är en av dom segaste datorerna jag suttit vid! Ibland om jag ska skriva ett ganska långt inlägg med bilder och allt så kan det seriöst ta mig 40 min! + att den där knappen på "musen eller paden eller vad man nu kallar det" inte funkar. Jag kan verkligen inte trycka ner den så det är ett helvete att markera text eller flytta bilder. Annars har jag en vanlig mus, men just nu ligger jag i sängen så kan inte använda den xD

Att jag orkar lägga ner så mycket tid. Om jag någon gång i mitt liv blir rik ska jag köpa en ny dator... och en sån där industrisymaskin!
Den dagen, den lyckan!

Har jättekonstigt ont i halsen som ilar upp mot nacken. Ganska läskigt. Hade det igår också och det vill inte gå bort. Kanske för att jag bara ligger och latar mig hela tiden. Vem vet ;)?

Lite bilder från igår:


Nasse pussar Sara

Nasse bastar

Nasse tränar


Nasse helt packad.

SNAAAP!!


Har massa fler bilder, men orkar inte lägga ut dom :)
Kan berätta lite vad vi höll på med:

Sara mötte mig vid Lackarebäck och vi GICK hem till hennes mamma. Vi tog bussen från Saras mamma till hennes pappa och gick ner till bastun.
Jävlar va varmt det var. Jag är helt enkelt en mes. Klarade inte av det särskilt länge. Fick gå ut och ta lite pauser ganska ofta.
Vi duschade och hade hårinpackning.
Det stod en pulka utanför så vi tänkte att vi kunde låna den, så efter vi hade klätt på oss kläder så gick vi till en rolig backe och åkte. Det var riktigt länge sen jag satt på en pullka kan jag säga !
Gick hem till Sara. Åt lite julskinka, choklad. Kollade på film. Housefarm eller något tror jag den hette.
Den var riktigt bra i början men blev HELT kass i slutet. Så typiskt skräckisar.
Somnade vid halv 6 på morgonen.

Nu ska jag gå ut i köket och göra nutellamackor. Mums! Äter så otroligt nyttiga saker! HAHA! På tal om det. Här kan ni få mina nyårslöften:
  • Trappa ner ordentligt med rökningen och till sist försöka sluta helt.
  • Börja äta grönsaker varje lunch och middag.
  • Slluta äta massa godis och sånt. Visst, en gång i veckan kan gå bra, men inte lite varje dag.
  • Börja träna fotboll igen. Första träningen den 13 januari! + lite andra träningssaker.
  • Tvätta ansiktet VARJE dag och noggrant så jag slipper finnjävlarna.
  • Borsta tänderna varje morgon och kväll. Jag vet jag är äcklig, men ibland hinner/orkar jag bara inte. Jag säger ju att jag är en lat människa.
  • Städa och dammsuga mitt rum en gång i veckan xD (lycka till med den!)
Har massa andra saker jag egentligen borde ändra på, men det kommer jag kanske på i efterhand och inser att jag inte behöver ett nytt år för att ändra på det.
Dags att ta tag i sitt liv!!!!
Där lät jag smart!

Detta kanske låter helt knäppt, men jag längtar faktiskt lite till skolan börjar igen. Vi har ju så kul!
Håller ni med? Szanto, Maskusch, Mariskuschna, Glader, Johannisch?

Fasen, nu va jag på skrivhumör, men ha en bra natt. Imorgon ska vi fira minijul hemma hos f och f så jag skriver en snutt imorgon kväll!

FridaLindgren

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela